Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń.
E. Roosevelt
W dniach 11-18 września obchodziliśmy w naszej szkole Tydzień Kreatywności, którego punktem kulminacyjnym był, przypadający na 15 września, 20. Międzynarodowy Dzień Kropki. Była to okazja do rozmów o umiejętnościach i talentach oraz do wielu niezwykłych aktywności uczniów. Motywem przewodnim była symboliczna kropka, która może stać się początkiem odkrywania swoich możliwości, podobnie jak w przypadku Vashti - głównej bohaterki książki kanadyjskiego pisarza Petera H. Reynoldsa zatytułowanej Kropka (The Dots).
W klasach młodszych uczniowie wykazali się kreatywnością w ozdabianiu swoich strojów malowanymi czy naklejanymi kropkami. W kl. I b dzieci dodatkowo ozdobiły swoje głowy samodzielnie wykonanymi opaskami tematycznymi, a klasę napisami. Plastelinowymi kropkami wykleiły Kosz owoców. Klasy II a i III a stworzyły abstrakcyjne dzieła z wykorzystaniem elementów sensorycznych i techniki „mokre w mokrym". Uczniowie II a prezentowali także za pomocą kropek swoje mocne strony, bawili się z chustą animacyjną i uczyli się piosenki Kropelka marzeń. W kl. II b były kropkowe ćwiczenia gimnastyczne i gry multimedialne, powstały kropkowe klucze wiolinowe i kompozycje. Uczniowie szukali mocnych stron zespołu klasowego. W kl. III b z wykorzystaniem kropek ćwiczono uważność i spostrzegawczość. Uczniowie rozwiązywali kropkowe działania matematyczne oraz wykonali zadanie językowe, a na koniec stworzyli własną grupę Kropersów, która ma im przypominać, że trzeba wierzyć w siebie, walczyć o swoje marzenia i rozwijać swoje pasje.
Kropka inspirowała również nauczycieli i uczniów klas starszych. Oprócz elementów garderoby w kropki pojawiły się ciekawe działania. Uczniowie kl. VI a na lekcji biologii przygotowali labbooki nt. Kropki w świecie zwierząt, które zostały zaprezentowane na forum szkoły na wystawie i cieszą się dużym zainteresowaniem rówieśników. Uczniowie kl. IV b zorganizowali wystawę klasową przedmiotów codziennego użytku w kropki. Kreatywność uczniów była zaskakująca. Na wystawie znalazły się: łyżka cedzakowa, foremki do mufinek, maskotki, kubeczki, świece, durszlak, spinki, notatniki, plecaki. Wszyscy wykazali się niesamowitą pomysłowością i oryginalnością. Uczniowie kl. V a i V b w ramach lekcji geografii przygotowali informatory o znakach punktowych (kropkach) na mapach, co z pewnością ułatwi im w przyszłości odczytywanie informacji z atlasu. W V b na godzinie wychowawczej kropka okrasiła dyskusję na temat planowanej wycieczki. Swój głos każdy wyraził poprzez wykonanie rysunku złożonego z kropek. W kl. VI a kropka pomogła utrwalić nazwy zawodów w języku angielskim. Na żółtych kółkach, za pomocą kropek, tworzyli nazwy zawodów, jakie chcieliby wykonywać w przyszłości. Uczniowie kl. VI b wykonali kreatywnie zakropkowane prace w edytorze graficznym. Uczniowie kl. VII b wykonali ulotki i plakaty o Kropkach u ludzi, co skłoniło młodzież do refleksji na temat różnych chorób zakaźnych, problemów skórnych i alergii.
Na lekcjach muzyki uczniowie klas starszych poszukiwali znaczenia kropki w muzyce oraz stworzyli przepiękne prace tematyczne.
Kropka gościła również na zajęciach logopedycznych, szczególnie w trakcie ćwiczeń wstępnych, co zostało wyeksponowane na wystawie na korytarzu.
Swoją kropkę nasza szkoła zaznaczyła także na mapie szkół obchodzących to międzynarodowe święto kreatywności, odwagi i zabawy.
„zakropkowani” nauczyciele
Skontaktuj się z nami
spciezkowice@ciezkowice.pl
tel. 14 6510040
ul. Tysiąclecia 12
33-190 Ciężkowice