Zespół Szkolno - Przedszkolny w Ciężkowicach

Klasy piąte w Tatrach

W dniu 27. 09. 2018 r. klasy piąte pojechały na wycieczkę do Zakopanego i Białki Tatrzańskiej. W wycieczce wzięło udział 46 uczniów, 4 opiekunów oraz przewodnik tatrzański. Pierwszym punktem wycieczki była Polana Rusinowa. Pomimo niesprzyjającej aury zaczęliśmy wspinać się w górę. W trakcie marszu dowiedzieliśmy się o roślinności, zwierzętach, o ukształtowaniu terenu górskiego oraz o legendach związanych z Tatrami. Kierując się szlakiem niebieskim, dotarliśmy do Sanktuarium Matki Bożej Królowej Tatr na Wiktorówkach. Napiliśmy się ciepłej herbaty oraz wody wypływającej ze źródełka obok kaplicy, której przypisuje się cudowne właściwości lecznicze. Następnie przeszliśmy na Polanę Rusinową, gdzie uczniowie zjedli posiłek, ciepłe oscypki oraz porzucali się śniegiem. Kolejnym punktem wycieczki były Termy w Bukowinie Tatrzańskiej. Spędziliśmy tam 4 godziny. Atrakcje na termach nie pozwoliły się nikomu nudzić. Z uśmiechem na twarzy i pamiątkami w plecaku wróciliśmy do domu.