Tematy kompleksowe Wrzesień: grupa I Anna Gomułka, Jadwiga Mikos
TEMATY KOMPLEKSOWE:
CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
- zapoznanie z przedszkolem, wdrażanie do przestrzegania zasad w przedszkolu oraz rytmu dnia,
- poznanie imion kolegów i koleżanek z grupy, integracja grupy,
- zapoznanie z zasadami przechodzenia przez jezdnię,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej,
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania koła i kwadratu,
- uwrażliwienie dzieci na piękno jesiennej pogody,
- poznanie kolorów: czerwony, żółty i niebieski,
- wyrabianie poczucia rytmu, umuzykalnianie dzieci,
- zachęcanie do wspólnej zabawy.
PIOSENKA
„Przedszkolak” sł. Dorota Kossakowska, muz. Mirosław Krysztopa
I. Trzy lata już skończyłem,
więc idę do przedszkola.
A razem ze mną pójdzie Marysia, Jaś i Ola.
Ref. W przedszkolu jest wesoło.
Bawimy się, śpiewamy.
Zabawek różnych wiele,
tu w naszej sali mamy./x2
II. Lubimy kredki, farby i piłki kolorowe.
Lubimy biegać, skakać i mieć zadania nowe.
Ref: W przedszkolu jest wesoło.
Bawimy się, śpiewamy. Zabawek różnych wiele,
tu w naszej sali mamy./x2
WIERSZ
„Jestem w przedszkolu” – Jolanta Zapała
Idzie Treflik do przedszkola,
wkoło widzi drzewa.
Rozgląda się dookoła i piosenki śpiewa.
Chmurek kilka, słonko świeci i zielona trawa.
Cieszą się Trefliki, dzieci, będzie dziś zabawa.
Idą dzieci na spacerek (sylweta dzieci i pani) maszerują zuchy.
Na słoneczko, na wiaterek, przedszkolne maluchy.
Wszystkie dzieci dobrze wiedzą ….to przysmak Treflika.
I obiadek chętnie jedzą z talerzyka wszystko znika.
Teraz czas na odpoczynek, nie płacz więc za mamą.
Chwila ta szybciutko minie, kołysankę zanuć znaną.
A po pysznym podwieczorku, będzie czekać tata.
A ty w dobrym znów humorku, będziesz figle płatał.
Bo w przedszkolu same zuchy, nikt tutaj nie płacze.
Bo z Treflikiem są maluchy, każdy ma swój znaczek
TEMATY KOMPEKSOWE Wrzesień : grupa II Danuta Deś
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze:
Piosenka
„O Rysiu i jego misiu”
Kiedyś dostał Ryś od taty
kudłatego misia w łaty.
Miś ten jak puchata kula
bardzo lubi się przytulać.
To jest taki miś malutki,
co przegania wszystkie smutki.
Każdy dzień jest kolorowy,
gdy jest z Rysiem miś pluszowy.
Miś na pewno nie zawiedzie,
i pomoże w każdej biedzie.
Radość Rysia wprost rozpiera,
gdy ma obok przyjaciela.
To jest taki miś malutki…
Wiersz
„Pani Jesień”
J. Żarnowska
Przez świat idzie Pani Jesień
duży kosz ze sobą niesie.
A w nim same niespodzianki:
szyszki, grzyby i kasztanki,
i owoce, i warzywa.
Co się jeszcze tam ukrywa?
Liście różnokololorowe,
żółte, rude i brązowe.
Wiatr porywa je do tańca
i już tańczą dla nas walca.
Tematy kompleksowe wrzesień : grupa III Sylwia Zięba, Magdalena Radziszewska
1. Witaj przedszkole.
2. Razem jest weselej.
3. Nasze emocje i uczucia.
4. Powitanie jesieni.
5. W sadzie i ogrodzie.
Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:
- utrwali wygląd swojego znaczka rozpoznawczego,
- rozumienie pojęcia symbolu graficznego,
- określi położenie przedmiotów w przestrzeni: na, pod, wysoko, nisko, za, obok,
- pozna piosenkę „Przedszkole drugi dom”,
- utrwali zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas zabaw,
- podejmie próbę współpracy w grupie,
- pozna gamę barw ciepłych i zimnych,
- nazwie podstawowe emocje,
- nabędzie wiedzę, w jaki sposób są przeżywane emocje,
- nazwie dary jesieni,
- pozna wiersz do nauki pt. „Pani Jesień”,
- porówna liczebność zbiorów,
- rozpozna owoce i warzywa,
-odtworzy głosem odgłosy z ogrodu,
„Przedszkole – drugi dom”
I. Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.
Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali,
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam
Przedszkole drugim domem jest.
II. Czasem rano trudno mi wstać,
chciałoby się leżeć i spać.
Lecz na mnie auto czeka, i miś,
w co będziemy bawić się dziś?
Ref.: Ja chodzę…
III. Zamiast mamy, panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.
Ref.: Ja chodzę…
J. Żarniewska
„Pani Jesień”
Przez świat idzie pani Jesień,
duży kosz ze sobą niesie.
A w nim same niespodzianki:
szyszki, grzyby i kasztanki,
i owoce, i warzywa.
Co się jeszcze tam ukrywa?
Liście różnokolorowe,
żółte, rude i brązowe.
Wiatr porywa je do tańca
i już tańczą dla nas walca.
Tematy kompleksowe Wrzesień: gr.IV Agnieszka Galas
CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
Piosenka
„Bezpieczny przedszkolak”
muz. i sł. J. Woźniewski.
1.
Kiedy idę do przedszkola,
to pamiętać muszę że:
najważniejsze jest bezpiecznie
do przedszkola dostać się.
Ref.
Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki.
Na ulicy nie zabawa,
bezpieczeństwo to podstawa.
2.
Zebra to jest takie miejsce,
gdzie na jezdnię można wejść.
Patrzę w lewo, w prawo, w lewo.
Nic nie jedzie? Mogę przejść!
Ref.
Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki.
Na ulicy nie zabawa,
bezpieczeństwo to podstawa.
3.
Kiedy światła są na przejściu,
one podpowiedzą mi:
gdy czerwone świeci – stoisz,
gdy zielone – można iść.
Ref.
Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki.
Na ulicy nie zabawa,
bezpieczeństwo to podstawa.
4.
Mam odblaski założone,
błyszczą się, gdy wchodzę w cień.
Szofer widzi mnie z daleka,
więc bezpiecznie czuję się.
Ref.
Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki.
Na ulicy nie zabawa.
Wiersz
„Co wyrosło w ogrodzie?”
Wyrosły w ogrodzie przy pięknej pogodzie
warzywa tak smaczne, że jemy je co dzień.
Co wiosną posiane, latem podlewane,
jesienią być musi wszystko pozbierane.
Marchewka, buraczki, cukinia, kabaczki
i dynia tak duża, że zajmie pół taczki.
Selery i pory, groch i kalafiory,
fasolka, papryka, są też pomidory.
Na zupę, sałatki, dań różnych dodatki
wyrosły warzywa, a wśród nich też kwiatki.
Już obiad gotowy, na pewno jest zdrowy,
a w wazonie z kwiatów bukiet kolorowy.
TEMATY KOMPLEKSOWE Wrzesień: grupa V Anna Gurgu, Irena Sikora
1.Rok szkolny się zaczyna.
2.Umiem dbać o swoje bezpieczeństwo.
3. Nasze emocje.
4.Jesień w ogrodzie.
Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:
- doskonalenie umiejętności funkcjonowania w grupie przedszkolnej, wdrażanie do przestrzegania kodeksu grupy
- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w czasie zabaw oraz uczestnictwa w ruchu drogowym
- kształtowanie umiejętności wyrażania swoich emocji w sposób akceptowany społecznie, kształtowanie poczucia własnej wartości
- wzbogacanie wiedzy dzieci na temat warzyw i owoców rosnących w naszych ogrodach oraz ich wartości odżywczych
Piosenka
„Powrót do przedszkola”
1.Wakacje się skończyły,
przedszkole wita nas.
Żegnamy morze, góry,
ten wakacyjny czas.
Ref.
W przedszkolu jest wesoło,
to każde dziecko wie.
W przedszkolu jest wesoło,
tu każdy chodzić chce.
2.Zabawki już czekają
i nasze książki też.
Tu możesz się dowiedzieć,
co zimą robi jeż.
Ref.
W przedszkolu ...
3.Będziemy dziś malować,
lepić z plasteliny.
A gdy muzyka gra,
zatańczy każdy z nas.
Ref.
W przedszkolu ...
Wiersz
„Dynia”
A. Olędzińska
W ogrodzie babci Kasi,
dynia wyrosła.
Piękna, pomarańczowa,
ledwo ją babcia przyniosła.
Będzie z tej dyni zupa,
pożywna, bardzo zdrowa.
Będzie też pyszny dżemik
a to jest potraw połowa.
dynia pieczona, oraz placki dyniowe
Może babcia wymyśli jeszcze przepisy nowe?
Skontaktuj się z nami
spciezkowice@ciezkowice.pl
tel. 14 6510040
ul. Tysiąclecia 12
33-190 Ciężkowice