Tematy kompleksowe listopad: grupa I Anna Gomułka, Jadwiga Mikos
CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
- zachęcanie do spożywania owoców i warzyw jako źródła witamin
- budzenie u dzieci dumy z bycia Polakami, uczuć patriotycznych
- doskonalenie umiejętności dostrzegania rytmu i kontynuowania go
- utrwalenie nazw kolorów: biały i czerwony oraz nazw owoców i warzyw
- zapoznanie z drogą listu od nadawcy do adresata
- doskonalenie sprawności manualnej
- zachęcanie do nawiązywania przyjaźni
WIERSZ
„Mały Patriota” - Dorota Kossakowska
Jestem grzecznym dzieckiem,
zawsze słucham mamy.
Razem z moją siostrą zabawki sprzątamy.
Robimy porządki w przedszkolu i w domu.
I żadnej przykrości nie robię nikomu.
Kocham swą ojczyznę,
choć lat mam niewiele.
Kochają też Polskę moi przyjaciele.
Chcę dla niej się uczyć i kiedyś pracować.
Poznawać historię i ludzi szanować
PIOSENKA
„Miś” – muz. Mirosław Krysztopa,
sł. Dorota Kossakowska
Na półce siedzi mały miś,
brązowe oczy ma.
Uśmiecha się serdecznie dziś
i zaraz łapkę da.
Ref: Misiu, misiu, mały misiu
chodź się bawić z nami.
Dziś tańczymy i śpiewamy,
ciebie zapraszamy.
Podaj łapkę, podaj drugą,
razem dziś tańczymy.
Kiedy skończy się nasz taniec,
to się przytulimy.
Kiedy muzyka przestanie grać
i bal ten skończy się.
To mały misio pójdzie spać,
przez sen uśmiechnie się.
Ref: Misiu, misiu mały misiu…
TEMATY KOMPEKSOWE listopad : grupa II Danuta Deś
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze:
Piosenka:
„Jeż”
na zimowe czasy.
Więc przemierza w prawo, w lewo
parki, pola, lasy.
Ref.: Jeżu, jeżu, mały jeżu,
my ci pomożemy.
Dużo liści kolorowych
dzisiaj ci zbierzemy.
pod nim leżą liście.
Chodzi jeżyk w prawo, w lewo,
chodzi zamaszyście.
Ref.: Jeżu, jeżu, mały jeżu, …
czas mu szybko minie.
Mały jeżyk się obudzi,
kiedy śnieg już zginie.
Ref.: Jeżu, jeżu, mały jeżu, …
Wiersz:
„Mój dom” J. Żarniewska
Każdy chce mieć własny dom.
Mały albo duży.
Takie miejsce, do którego
wraca się z podróży.
W moim domu jest wesoło,
z okien widać drzewa.
Gra muzyka, mruczą koty,
mama często śpiewa.
Siostra czasem figle płata,
tata wciąż żartuje.
I choć każdy z nas jest różny,
dobrze się tu czuje.
Dom to nie jest dach nad głową,
okna, cztery ściany.
To rodzina, w której wszyscy
bardzo się kochamy.
Tematy kompleksowe listopad : grupa III Sylwia Zięba, Magdalena Radziszewska
1. Mamy różne domy. 2. Leśne śpiochy i nie-śpiochy.
3. Odkrywamy kosmos.
4. Zabawa w teatr.
Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:
„ Jesienna wyliczanka”- piosenka
Deszcz kalosze, bura chmura
Dmucha, chucha wieje
Deszcz kalosze, bura chmura
Kropi pada leje!
Jesienna pogoda daje w kość
Jesiennej pogody mamy dość!
A psik!
Deszcz kalosze, bura chmura
Dmucha, chucha wieje
Deszcz kalosze, bura chmura
Kropi pada leje!
Jesienna pogoda daje w kość
Jesiennej pogody mamy dość!
A psik!
„Ufoludki” - wiersz
W piaskownicy za przedszkolem
Wylądował srebrny spodek,
a ze spodka już po chwili
ufoludki wyskoczyły.
Małe, zwinne i zielone,
Mądre i zaciekawione,
Wymierzyły i zbadały
Ławki, piłki, trawnik cały.
Odleciały Mleczną drogą
na planetę Togo – Togo.
Został po nich pył magiczny,
Taki był mój sen kosmiczny.
Tematy kompleksowe listopad gr.IV Agnieszka Galas
CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
Piosenka
Moja Ojczyzna
1.Od Bałtyku, aż do Tatr,
między Odrą oraz Bugiem,
leży Polska, piękny kraj,
a po środku Wisła płynie.
Ref.
Biel z czerwienią wiatr przewiewa,
nad głowami Orzeł Biały.
To Ojczyzna piękna nasza,
kraj bogaty, kraj wspaniały.
2.Piękne miasta oraz wioski,
łąki, pola, las beztroski,
rzeki, rzeczki i strumienie
i jeziora wśród zieleni.
Ref.
Biel z czerwienią wiatr przewiewa,
nad głowami Orzeł Biały.
To Ojczyzna piękna nasza,
kraj bogaty, kraj wspaniały.
Wiersz
„Droga listu”
Najpierw trzeba list napisać albo narysować,
potem włożyć do koperty i zaadresować.
W górnym rogu z lewej strony wpisz nadawcy dane,
mogą też z tyłu koperty zostać zapisane.
Gdy kopertę zakleimy, na pocztę idziemy
i następnie przy okienku znaczek kupujemy.
Znaczek w prawym górnym rogu dobrze przyklejamy,
a następnie list do skrzynki pocztowej wrzucamy.
Wkrótce go ze skrzynki wyjmą, kiedy przyjdzie pora
i w dyspozytorni wrzucą do wielkiego wora.
Każdy worek jest sprawdzony, zapieczętowany
i do właściwego miasta będzie skierowany.
Mnóstwo listów podróżuje co dzień pociągami,
statkami, samochodami, czy samolotami.
A gdy list swą podróż skończy w jakimś miejscu świata,
trafia pod właściwy adres, do rąk adresata.
TEMATY KOMPLEKSOWE listopad: grupa V Anna Gurgu, Irena Sikora
1.Kocham moją Ojczyznę
2.Jak przekazujemy informacje
3.Domowe zwierzętach
4. Misie i niedźwiedzie
Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:
- kształtowanie postaw patriotycznych, zapoznanie z symbolami narodowymi
- poznanie specyfiki pracy na poczcie, wzbogacanie słownictwa dzieci o wyrazy związane z pocztą
- uświadomienie dzieciom potrzeby opiekowania się zwierzętami.
- wzbogacenie wiedzy dzieci na temat historii powstania pluszowego misia.
Piosenka
„ Trzy kotki”
słowa: B. Koronkiewicz,
muzyka: J. Woźniewski
1. W cioci Kasi domku małym
Śliczne koty zamieszkały:
Jeden czarny, drugi szary, trzeci biały.
Takie miłe, takie małe,
Jeszcze trochę są nieśmiałe,
Lecz na dobre już rozgościć się zdołały.
Ref. Trzy koteczki, trzy miseczki,
Trzy malutkie poduszeczki,
Trzy piłeczki do zabawy kotki mają.
Do kochania, do głaskania,
Kotki trzy do przytulania,
Na kolanach mrucząc oczka zamykają.
2. Koty czasem robią psoty,
Ciocia Kasia wie coś o tym,
Lecz ma do nich zawsze dużo cierpliwości.
Obowiązków ma też wiele,
Ale w domu jest weselej,
Więc na kotki ciocia nigdy się nie złości
Ref. Trzy koteczki ..
Wiersz
„Moja Ojczyzna”
F. Kossakowska
Polska to moja ojczyzna,
To góry, rzeki, las.
To piękne nasze jeziora,
Gdzie spędzisz wolny czas.
Lubię, gdy morze szumi,
Mewy, które latają,
Spacery brzegiem morza,
Jabłka, co z drzewa spadają.
Lubię mój dom rodzinny,
Gdzie mama, tata i ja.
Tu wszyscy są szczęśliwi,
Tu każdy swe miejsce ma.
Skontaktuj się z nami
spciezkowice@ciezkowice.pl
tel. 14 6510040
ul. Tysiąclecia 12
33-190 Ciężkowice