Zespół Szkolno - Przedszkolny w Ciężkowicach

Tematy kompleksowe listopad 2025

Tematy kompleksowe listopad: grupa I  Anna Gomułka, Jadwiga Mikos

 

  • Dbamy o zdrowie jesienią
  • Jestem małym patriotą
  • Jak przekazujemy informacje
  • Mój przyjaciel miś

CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

- zachęcanie do spożywania owoców i warzyw jako źródła witamin

- budzenie u dzieci dumy z bycia Polakami, uczuć patriotycznych

- doskonalenie umiejętności dostrzegania rytmu i kontynuowania go

- utrwalenie nazw kolorów: biały i czerwony oraz nazw owoców i warzyw

- zapoznanie z drogą listu od nadawcy do adresata

- doskonalenie sprawności manualnej

- zachęcanie do nawiązywania przyjaźni

WIERSZ

„Mały Patriota” -  Dorota Kossakowska

Jestem grzecznym dzieckiem,

zawsze słucham mamy.

Razem z moją siostrą zabawki sprzątamy.

Robimy porządki w przedszkolu i w domu.

I żadnej przykrości nie robię nikomu.

Kocham swą ojczyznę,

choć lat mam niewiele.

Kochają też Polskę moi przyjaciele.

Chcę dla niej się uczyć i kiedyś pracować.

Poznawać historię i ludzi szanować

PIOSENKA

„Miś” – muz. Mirosław Krysztopa,

sł. Dorota Kossakowska

Na półce siedzi mały miś,

brązowe oczy ma.

Uśmiecha się serdecznie dziś

i zaraz łapkę da.

Ref: Misiu, misiu, mały misiu

chodź się bawić z nami.

Dziś tańczymy i śpiewamy,

ciebie zapraszamy.

Podaj łapkę, podaj drugą,

razem dziś tańczymy.

Kiedy skończy się nasz taniec,

to się przytulimy.

Kiedy muzyka przestanie grać

i bal ten skończy się.

To mały misio pójdzie spać,

przez sen uśmiechnie się.

Ref: Misiu, misiu mały misiu…

 

TEMATY KOMPEKSOWE listopad : grupa II Danuta Deś

 

  1. Mamy różne domy.
  2. Leśne śpiochy i nie- śpiochy
  3. Odkrywamy kosmos.
  4. Zabawa w teatr.

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze:

  1. Dzielenie wyrazów na sylaby.
  2. Układanie lasu z figur geometrycznych.
  3. Utrwalanie nazw planet i innych ciał niebieskich
  4. Utrwalanie znajomości figur geometrycznych.

Piosenka:

„Jeż”

 

  1. Jeż mieszkania potrzebuje

na zimowe czasy.

Więc przemierza w prawo, w lewo

parki, pola, lasy.

 

Ref.: Jeżu, jeżu, mały jeżu,

my ci pomożemy.

Dużo liści kolorowych

dzisiaj ci zbierzemy.

 

  1. Znalazł jeżyk duże drzewo,

pod nim leżą liście.

Chodzi jeżyk w prawo, w lewo,

chodzi zamaszyście.

 

Ref.: Jeżu, jeżu, mały jeżu, …

 

  1. W liściach będzie miło, ciepło,

czas mu szybko minie.

Mały jeżyk się obudzi,

kiedy śnieg już zginie.

 

Ref.: Jeżu, jeżu, mały jeżu, …

 

Wiersz:

„Mój dom” J. Żarniewska

Każdy chce mieć własny dom.

Mały albo duży.

Takie miejsce, do którego

wraca się z podróży.

W moim domu jest wesoło,

z okien widać drzewa.

Gra muzyka, mruczą koty,

mama często śpiewa.

Siostra czasem figle płata,

tata wciąż żartuje.

I choć każdy z nas jest różny,

dobrze się tu czuje.

Dom to nie jest dach nad głową,

okna, cztery ściany.

To rodzina, w której wszyscy

bardzo się kochamy.

 

Tematy kompleksowe listopad : grupa III Sylwia Zięba, Magdalena Radziszewska

 


1. Mamy różne domy.                                                                                                                                          2. Leśne śpiochy i nie-śpiochy.
3. Odkrywamy kosmos.
4. Zabawa w teatr.

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozumienie pojęć: wysoki – niski, wyższy – niższy,
  • zapoznanie z pomieszczeniami, które znajdują się w każdym domu,
  • wzbogacenie wiedzy przyrodniczej,
  • zwrócenie uwagi na sposoby przygotowania zwierząt do zimy,
  • rozwijanie zainteresowań astronomią,
  • wyrażanie przeżyć, nastrojów, emocji za pomocą gestów, ruchów, mimiki,
  • rozumienie pojęcie „para”

„ Jesienna wyliczanka”- piosenka

Deszcz kalosze, bura chmura
Dmucha, chucha wieje
Deszcz kalosze, bura chmura
Kropi pada leje!
Jesienna pogoda daje w kość
Jesiennej pogody mamy dość!

A psik!

Deszcz kalosze, bura chmura
Dmucha, chucha wieje
Deszcz kalosze, bura chmura
Kropi pada leje!
Jesienna pogoda daje w kość
Jesiennej pogody mamy dość!

A psik!

„Ufoludki” - wiersz

W piaskownicy za przedszkolem
Wylądował srebrny spodek,
a ze spodka już po chwili
ufoludki wyskoczyły.

Małe, zwinne i zielone,
Mądre i zaciekawione,
Wymierzyły i zbadały
Ławki, piłki, trawnik cały.

Odleciały Mleczną drogą
na planetę Togo – Togo.
Został po nich pył magiczny,
Taki był mój sen kosmiczny.

 

Tematy kompleksowe listopad gr.IV Agnieszka Galas

 

  • Kocham Moją Ojczyznę,
  • Jak przekazujemy informacje,
  • Domowe zwierzęta,
  • Misie i niedźwiedzie

 

CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • rozwijanie poczucia przynależności narodowej,
  • pogłębianie wiadomości na temat własnego kraju,
  • zapoznanie z drogą listu od nadawcy do adresata,
  • wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych w domu,
  • rozwijanie zainteresowań światem zwierząt,

 

 

Piosenka

 

Moja Ojczyzna

1.Od Bałtyku, aż do Tatr,

między Odrą oraz Bugiem,

leży Polska, piękny kraj,

a po środku Wisła płynie.

Ref.

Biel z czerwienią wiatr przewiewa,

nad głowami Orzeł Biały.

To Ojczyzna piękna nasza,

kraj bogaty, kraj wspaniały.

2.Piękne miasta oraz wioski,

łąki, pola, las beztroski,

rzeki, rzeczki i strumienie

i jeziora wśród zieleni.

Ref.

Biel z czerwienią wiatr przewiewa,

nad głowami Orzeł Biały.

To Ojczyzna piękna nasza,

kraj bogaty, kraj wspaniały.

 

Wiersz

 

„Droga listu”

 

Najpierw trzeba list napisać albo narysować,

potem włożyć do koperty i zaadresować.

W górnym rogu z lewej strony wpisz nadawcy dane,

mogą też z tyłu koperty zostać zapisane.

Gdy kopertę zakleimy, na pocztę idziemy

i następnie przy okienku znaczek kupujemy.

Znaczek w prawym górnym rogu dobrze przyklejamy,

a następnie list do skrzynki pocztowej wrzucamy.

Wkrótce go ze skrzynki wyjmą, kiedy przyjdzie pora

i w dyspozytorni wrzucą do wielkiego wora.

Każdy worek jest sprawdzony, zapieczętowany

i do właściwego miasta będzie skierowany.

Mnóstwo listów podróżuje co dzień pociągami,

statkami, samochodami, czy samolotami.

A gdy list swą podróż skończy w jakimś miejscu świata,

trafia pod właściwy adres, do rąk adresata.

 

TEMATY KOMPLEKSOWE listopad: grupa V Anna Gurgu, Irena Sikora

 

1.Kocham moją Ojczyznę

2.Jak przekazujemy informacje

3.Domowe zwierzętach

4. Misie i niedźwiedzie

 

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

- kształtowanie postaw patriotycznych, zapoznanie z symbolami narodowymi

-  poznanie specyfiki pracy na poczcie, wzbogacanie słownictwa dzieci o wyrazy związane z pocztą

- uświadomienie dzieciom potrzeby opiekowania się zwierzętami.

- wzbogacenie wiedzy dzieci na temat historii powstania pluszowego misia.

 

Piosenka

„ Trzy kotki”

 słowa: B. Koronkiewicz,

muzyka: J. Woźniewski

 

1. W cioci Kasi domku małym

Śliczne koty zamieszkały:

Jeden czarny, drugi szary, trzeci biały.

Takie miłe, takie małe,

Jeszcze trochę są nieśmiałe,

Lecz na dobre już rozgościć się zdołały.

 

Ref. Trzy koteczki, trzy miseczki,

Trzy malutkie poduszeczki,

Trzy piłeczki do zabawy kotki mają.

Do kochania, do głaskania,

Kotki trzy do przytulania,

Na kolanach mrucząc oczka zamykają.

 

2. Koty czasem robią psoty,

Ciocia Kasia wie coś o tym,

Lecz ma do nich zawsze dużo cierpliwości.

Obowiązków ma też wiele,

Ale w domu jest weselej,

Więc na kotki ciocia nigdy się nie złości

 

Ref. Trzy koteczki ..

 

Wiersz

„Moja Ojczyzna”

F. Kossakowska

 

Polska to moja ojczyzna,

To góry, rzeki, las.

To piękne nasze jeziora,

Gdzie spędzisz wolny czas.

 

Lubię, gdy morze szumi,

Mewy, które latają,

Spacery brzegiem morza,

Jabłka, co z drzewa spadają.

 

Lubię mój dom rodzinny,

Gdzie mama, tata i ja.

Tu wszyscy są szczęśliwi,

Tu każdy swe miejsce ma.

 

 

 

17 listopada 2025
heart bokeh light

Skontaktuj się z nami

spciezkowice@ciezkowice.pl

tel. 14 6510040 

ul. Tysiąclecia 12

33-190 Ciężkowice

@ SP Ciężkowice Edytor WebWave CMS