Zespół Szkolno - Przedszkolny w Ciężkowicach

Tematy kompleksowe luty 2025

Tematy kompleksowe Luty: grupa I Anna Gomułka

 

 

Tematy kompleksowe:

1. Nasze zmysły

2. W świecie sztuki

3. Robimy zakupy w sklepie

4. Co łączy smoki z dinozaurami

 

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze:

1. Rozwijanie percepcji wzrokowej podczas spostrzegania podobieństw i różnic.

2. Nabywanie świadomości, iż wszyscy mamy prawo do odczuwania i wyrażania własnych emocji.

3. Nazywanie podstawowych produkty spożywcze i artykułów przemysłowych.

4. Wzbogacenie wiadomości z zakresu prehistorii.

 

Wiersz

„Jestem smok”

Jestem smok i leżę w łóżku!

Raz na plecach, raz na brzuszku.

Jedną łapą brzuch masuję,

Drugą w górze wymachuję.

Chodzę wkoło na czworakach.

Zionę ogniem w gęstych krzakach.

 

Piosenka

„Dookoła kręćmy się”

Sł. i muz. A. Szewczyk

Ref. Dookoła, dookoła, dookoła,

Kręćmy się!

1. I do środka skok! Hop!

I na zewnątrz skok! Hop!

Ref. Dookoła …

2. Skaczą nogi dwie! Stop!

Kołyszemy się! Stop!

Ref. Dookoła …

3. Koło zmniejsza się! Cyk!

Rozciągniemy je! W mig!

Ref. Dookoła …

 

 

TEMATY KOMPEKSOWE Luty : grupa II Paulina Przychodzka

 

Tematy kompleksowe:

1. Nasze zmysły

2. W świecie sztuki

3. Robimy zakupy w sklepie

4. Co łączy smoki z dinozaurami

 

Ogólne cele dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze:

· posługiwanie się nazwami kolorów

· zapoznawanie dzieci z różnymi formami teatralnymi

· rozwijanie zainteresowań archeologią i paleontologią

· skupienie i utrzymanie uwagi na ściśle określonym zadaniu

 

„Gimnastyka – hop, hop!”– zabawa ruchowa z pokazywaniem.

 

„Hop, hop, hop

do przodu krok,

dwa kroki do tyłu

i podskok w bok.

Popatrzmy przed siebie,

za siebie, a potem

biegnijmy przez salę

tam i z powrotem

 

„Piosenka o smoku”

 

Łakomczuszek głów ma pięć

Pokaż swoją jedną pięść.

A gdy palec wyprostujesz,

Głowę smoka pokazujesz.

Jedna ma ochotę

Na ciasto z jabłkami.

Druga ma ochotę

Na bezę z wiśniami.

Trzecia ma ochotę

Na lody z żelkami.

Czwarta ma ochotę

Na pączki z lukrami.

A ta piąta głowa smoka

Marzy o warzywnych sokach.

A my smoka tak lubimy,

wszystkie głowy nakarmimy

 

 

Tematy kompleksowe Luty: grupa III Agnieszka Galas Danuta Deś

 

Tematy kompleksowe:

1. Nasze zmysły

2. W świecie sztuki

3. Robimy zakupy w sklepie

4. Co łączy smoki z dinozaurami?

 

 

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze:

1. Kojarzenie przedmiotów i aktywności ze zmysłami

2. Zaciekawienie pracą artysty – muzyka

3. Zapoznanie z asortymentem sklepu, pracą sprzedawcy, kasjera

4. Wzbogacenie wiedzy na temat dinozaurów

 

 

Wiersz

 

„Zmysły”

Oczka widzą kształt i kolor,

uszka dźwięki wszystkie zbiorą.

Nosek zapach rejestruje,

język smaki w lot wyczuje.

Jeszcze skóra moja cała

będzie dotyk odbierała.

Wszystkie zmysły współpracują

i o świecie informują.

 

 

Piosenka

 

„Mój kundelek”

tekst Joanna Żarniewska, muzyka Jarosław Woźniewski

1.

Mój kundelek – mała psina

od szczekania dzień zaczyna.

Tu coś strąci, tam przewróci,

zaraz cały dom wywróci.

Refren

Fajny kundel,

dobry pies

życie z nim

wesołe jest.

2.

Lubi harce i spacery

wokół małej karuzeli.

Jeśli zechcesz – poda łapę,

potem wskoczy na kanapę.

Refren

Fajny kundel…

3.

Gdy się złości, groźnie warczy,

ile tylko sił mu starczy.

Piszczy, skacze też z radości,

zwłaszcza, kiedy wita gości.

Refren

Fajny kundel…

 

 

 

Tematy kompleksowe Luty : grupa IV Anna Gurgul

 

 

 

Tematy kompleksowe :

1. Nasze zmysły.

2. W świecie sztuki.

3. Robimy zakupy w sklepie.

4. Co łączy smoki z dinozaurami?

 

 

Ogólne cele dydaktyczno- wychowawcze :

 

- zaznajomienie z pojęciami ,,zmysły”, ,,narządy zmysłów”

 

- zaznajomienie z terminami: pejzaż, martwa natura, portret

 

- zapoznanie z pracą sprzedawcy, kasjera, przyswajanie zasad kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych

 

- wzbogacanie wiedzy o dinozaurach.

 

 

Wiersz

 

Rymowanka:

 

Każdy z nas pięć zmysłów ma,

 

Masz je ty, mam i ja!

 

Dwoje oczu mam

 

- patrzę nimi tu i tam.

 

Dwoje uszu mam

 

- wszystko dobrze słyszę sam.

 

Nos mi służy do wąchania,

 

dłonie zaś do dotykania.

 

Język jest do smakowania,

 

Różnych potraw próbowania.

 

 

Piosenka.

 

,,Dino, dinozaur”

 

sł. K.Godzisz

 

Dawno temu żył dinozaur, co roślinę wielką pożarł,

Długi ogon miał i szyję i zajadał zieleninę,

Był ogromny daje słowo, ponad drzewa sięgał głową,

Chodził wszędzie słonim krokiem, tak to było z Diplodokiem.

Dino, dino, dino, dinozaur,

Dino, dino, dino, dinozaur,

Dino, dino, dino, dinozaur,

Dino, dino, dino, dinozaur.

O tym gadzie też opowiem, co trzy rogi miał na głowie,

Zjadal liści całe tony, jako przysmak ulubiony,

Smakołyki dziobem zrywał, pośród krzewów często bywał,

Duże wsparcie miał w rodzinie, Triceratops jego imię.

Dino, dino, dino, dinozaur,

Dino, dino, dino, dinozaur,

Dino, dino, dino, dinozaur,

Dino, dino, dino, dinozaur.

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE Luty: grupa V Jadwiga Mikos, Irena Sikora

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

· Nasze zmysły

· W świecie sztuki

· Robimy zakupy w sklepie

· Co łączy smoki z dinozaurami

 

CELE DYDKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

- utrwalenie znajomości liczb i cyfr w zakresie 1-9

- zapoznanie się z wyglądem litery ”N, n” i „G, g”

- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej

- rozwijanie umiejętności łączenia kilku elementów w całość

- rozwijanie wyczucia własnego ciała, ciężaru i przestrzeni

- zaznajomienie z terminami: pejzaż, martwa natura, portret

- nabywanie postawy szacunku wobec drugiego człowieka

- rozwijanie szybkości i zwinności podczas zabaw ze współzawodnictwem,

 

WIERSZ

„Nasze zmysły” Jolanta Herman

Co to są zmysły ? Czy to ważna sprawa?

Czy przydają się w zabawach?

Oko to narząd, który pozwala

widzieć nam z bliska, widzieć nam z dala.

Wciągnij powietrze na raz i na dwa,

rozpoznaj węchem, jaki zapach coś ma.

Język to narząd taki,

który pozwala wyczuć smaki.

Gdy zawiążemy chusteczkę na oczy.

dzięki dotykowi nic nas nie zaskoczy.

Gdy ktoś zaszeleści, parsknie, dzwonkiem ruszy

Wszystko słyszą nasze uszy.

Każdy człowiek zmysły ma,

dobrze kiedy o nie dba!

Wszystkimi zmysłami poznajemy świat,

choć tak niewiele mamy lat

 

PIOSENKA

Jedzie pociąg pod górę, pod górę, pod górę,

w każdym oknie pies Burek, pies Burek, pies Burek.

Uwaga! Stacja tuż, wysiadajcie, Burki , już.

Leci, leci samolot, Samolot, samolot,

wiezie koty kot-pilot, kot-pilot, kot-pilot

Uwaga! Ziemia tuż, wysiadajcie, koty, już.

Jadą konne dorożki, dorożki, dorożki,

a w dorożkach kokoszki, kokoszki, kokoszki.

Uwaga! Kurnik tuż, wysiadajcie, kury, już.

Płynie, płynie żaglowiec, żaglowiec, żaglowiec,

na żaglowcu sto owiec, sto owiec, sto owiec.

Uwaga! Port tuż, tuż, wysiadajcie, owce, już.

Jedzie auto, skrzypi oś, skrzypi oś,

skrzypi oś w aucie siedzi wielkie Coś, wielkie Coś, wielkie Coś.

Uwaga! Stacja tuż, wysiadajcie Cosie, już.

Jadą, jadą podróżni, podróżni, podróżni, mali, wielcy,

przeróżni, przeróżni, przeróżni.

Uwaga! Stacja tuż i zabawy koniec już.

03 lutego 2025
white and red cutout letters

Skontaktuj się z nami

spciezkowice@ciezkowice.pl

tel. 14 6510040 

ul. Tysiąclecia 12

33-190 Ciężkowice

@ SP Ciężkowice Edytor WebWave CMS