Tematy kompleksowe Luty: grupa I Anna Gomułka
Tematy kompleksowe:
1. Nasze zmysły
2. W świecie sztuki
3. Robimy zakupy w sklepie
4. Co łączy smoki z dinozaurami
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze:
1. Rozwijanie percepcji wzrokowej podczas spostrzegania podobieństw i różnic.
2. Nabywanie świadomości, iż wszyscy mamy prawo do odczuwania i wyrażania własnych emocji.
3. Nazywanie podstawowych produkty spożywcze i artykułów przemysłowych.
4. Wzbogacenie wiadomości z zakresu prehistorii.
Wiersz
„Jestem smok”
Jestem smok i leżę w łóżku!
Raz na plecach, raz na brzuszku.
Jedną łapą brzuch masuję,
Drugą w górze wymachuję.
Chodzę wkoło na czworakach.
Zionę ogniem w gęstych krzakach.
Piosenka
„Dookoła kręćmy się”
Sł. i muz. A. Szewczyk
Ref. Dookoła, dookoła, dookoła,
Kręćmy się!
1. I do środka skok! Hop!
I na zewnątrz skok! Hop!
Ref. Dookoła …
2. Skaczą nogi dwie! Stop!
Kołyszemy się! Stop!
Ref. Dookoła …
3. Koło zmniejsza się! Cyk!
Rozciągniemy je! W mig!
Ref. Dookoła …
TEMATY KOMPEKSOWE Luty : grupa II Paulina Przychodzka
Tematy kompleksowe:
1. Nasze zmysły
2. W świecie sztuki
3. Robimy zakupy w sklepie
4. Co łączy smoki z dinozaurami
Ogólne cele dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze:
· posługiwanie się nazwami kolorów
· zapoznawanie dzieci z różnymi formami teatralnymi
· rozwijanie zainteresowań archeologią i paleontologią
· skupienie i utrzymanie uwagi na ściśle określonym zadaniu
„Gimnastyka – hop, hop!”– zabawa ruchowa z pokazywaniem.
„Hop, hop, hop
do przodu krok,
dwa kroki do tyłu
i podskok w bok.
Popatrzmy przed siebie,
za siebie, a potem
biegnijmy przez salę
tam i z powrotem
„Piosenka o smoku”
Łakomczuszek głów ma pięć
Pokaż swoją jedną pięść.
A gdy palec wyprostujesz,
Głowę smoka pokazujesz.
Jedna ma ochotę
Na ciasto z jabłkami.
Druga ma ochotę
Na bezę z wiśniami.
Trzecia ma ochotę
Na lody z żelkami.
Czwarta ma ochotę
Na pączki z lukrami.
A ta piąta głowa smoka
Marzy o warzywnych sokach.
A my smoka tak lubimy,
wszystkie głowy nakarmimy
Tematy kompleksowe Luty: grupa III Agnieszka Galas Danuta Deś
Tematy kompleksowe:
1. Nasze zmysły
2. W świecie sztuki
3. Robimy zakupy w sklepie
4. Co łączy smoki z dinozaurami?
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze:
1. Kojarzenie przedmiotów i aktywności ze zmysłami
2. Zaciekawienie pracą artysty – muzyka
3. Zapoznanie z asortymentem sklepu, pracą sprzedawcy, kasjera
4. Wzbogacenie wiedzy na temat dinozaurów
Wiersz
„Zmysły”
Oczka widzą kształt i kolor,
uszka dźwięki wszystkie zbiorą.
Nosek zapach rejestruje,
język smaki w lot wyczuje.
Jeszcze skóra moja cała
będzie dotyk odbierała.
Wszystkie zmysły współpracują
i o świecie informują.
Piosenka
„Mój kundelek”
tekst Joanna Żarniewska, muzyka Jarosław Woźniewski
1.
Mój kundelek – mała psina
od szczekania dzień zaczyna.
Tu coś strąci, tam przewróci,
zaraz cały dom wywróci.
Refren
Fajny kundel,
dobry pies
życie z nim
wesołe jest.
2.
Lubi harce i spacery
wokół małej karuzeli.
Jeśli zechcesz – poda łapę,
potem wskoczy na kanapę.
Refren
Fajny kundel…
3.
Gdy się złości, groźnie warczy,
ile tylko sił mu starczy.
Piszczy, skacze też z radości,
zwłaszcza, kiedy wita gości.
Refren
Fajny kundel…
Tematy kompleksowe Luty : grupa IV Anna Gurgul
Tematy kompleksowe :
1. Nasze zmysły.
2. W świecie sztuki.
3. Robimy zakupy w sklepie.
4. Co łączy smoki z dinozaurami?
Ogólne cele dydaktyczno- wychowawcze :
- zaznajomienie z pojęciami ,,zmysły”, ,,narządy zmysłów”
- zaznajomienie z terminami: pejzaż, martwa natura, portret
- zapoznanie z pracą sprzedawcy, kasjera, przyswajanie zasad kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych
- wzbogacanie wiedzy o dinozaurach.
Wiersz
Rymowanka:
Każdy z nas pięć zmysłów ma,
Masz je ty, mam i ja!
Dwoje oczu mam
- patrzę nimi tu i tam.
Dwoje uszu mam
- wszystko dobrze słyszę sam.
Nos mi służy do wąchania,
dłonie zaś do dotykania.
Język jest do smakowania,
Różnych potraw próbowania.
Piosenka.
,,Dino, dinozaur”
sł. K.Godzisz
Dawno temu żył dinozaur, co roślinę wielką pożarł,
Długi ogon miał i szyję i zajadał zieleninę,
Był ogromny daje słowo, ponad drzewa sięgał głową,
Chodził wszędzie słonim krokiem, tak to było z Diplodokiem.
Dino, dino, dino, dinozaur,
Dino, dino, dino, dinozaur,
Dino, dino, dino, dinozaur,
Dino, dino, dino, dinozaur.
O tym gadzie też opowiem, co trzy rogi miał na głowie,
Zjadal liści całe tony, jako przysmak ulubiony,
Smakołyki dziobem zrywał, pośród krzewów często bywał,
Duże wsparcie miał w rodzinie, Triceratops jego imię.
Dino, dino, dino, dinozaur,
Dino, dino, dino, dinozaur,
Dino, dino, dino, dinozaur,
Dino, dino, dino, dinozaur.
TEMATY KOMPLEKSOWE Luty: grupa V Jadwiga Mikos, Irena Sikora
TEMATY KOMPLEKSOWE:
· Nasze zmysły
· W świecie sztuki
· Robimy zakupy w sklepie
· Co łączy smoki z dinozaurami
CELE DYDKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
- utrwalenie znajomości liczb i cyfr w zakresie 1-9
- zapoznanie się z wyglądem litery ”N, n” i „G, g”
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
- rozwijanie umiejętności łączenia kilku elementów w całość
- rozwijanie wyczucia własnego ciała, ciężaru i przestrzeni
- zaznajomienie z terminami: pejzaż, martwa natura, portret
- nabywanie postawy szacunku wobec drugiego człowieka
- rozwijanie szybkości i zwinności podczas zabaw ze współzawodnictwem,
WIERSZ
„Nasze zmysły” Jolanta Herman
Co to są zmysły ? Czy to ważna sprawa?
Czy przydają się w zabawach?
Oko to narząd, który pozwala
widzieć nam z bliska, widzieć nam z dala.
Wciągnij powietrze na raz i na dwa,
rozpoznaj węchem, jaki zapach coś ma.
Język to narząd taki,
który pozwala wyczuć smaki.
Gdy zawiążemy chusteczkę na oczy.
dzięki dotykowi nic nas nie zaskoczy.
Gdy ktoś zaszeleści, parsknie, dzwonkiem ruszy
Wszystko słyszą nasze uszy.
Każdy człowiek zmysły ma,
dobrze kiedy o nie dba!
Wszystkimi zmysłami poznajemy świat,
choć tak niewiele mamy lat
PIOSENKA
Jedzie pociąg pod górę, pod górę, pod górę,
w każdym oknie pies Burek, pies Burek, pies Burek.
Uwaga! Stacja tuż, wysiadajcie, Burki , już.
Leci, leci samolot, Samolot, samolot,
wiezie koty kot-pilot, kot-pilot, kot-pilot
Uwaga! Ziemia tuż, wysiadajcie, koty, już.
Jadą konne dorożki, dorożki, dorożki,
a w dorożkach kokoszki, kokoszki, kokoszki.
Uwaga! Kurnik tuż, wysiadajcie, kury, już.
Płynie, płynie żaglowiec, żaglowiec, żaglowiec,
na żaglowcu sto owiec, sto owiec, sto owiec.
Uwaga! Port tuż, tuż, wysiadajcie, owce, już.
Jedzie auto, skrzypi oś, skrzypi oś,
skrzypi oś w aucie siedzi wielkie Coś, wielkie Coś, wielkie Coś.
Uwaga! Stacja tuż, wysiadajcie Cosie, już.
Jadą, jadą podróżni, podróżni, podróżni, mali, wielcy,
przeróżni, przeróżni, przeróżni.
Uwaga! Stacja tuż i zabawy koniec już.
Skontaktuj się z nami
spciezkowice@ciezkowice.pl
tel. 14 6510040
ul. Tysiąclecia 12
33-190 Ciężkowice