Tematy kompleksowe październik: grupa I Anna Gomułka, Jadwiga Mikos
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze:
Wiersz „Chodzi jesień”
A. Olędzka
Chodzi jesień po lesie
i w koszyku coś niesie.
Cztery liście, dwa kasztany
oraz trzy żołędzie.
Piękny prezent zrobi jesień,
kiedy tu przybędzie.
Piosenka „Ola i liście”
sł. L. Krzemienicka, muz. M. Cukierówna
na słoneczko na wiaterek.
A tu lecą jej na głowę,
liście złote i brązowe 2x
bukiet zrobię z nich za chwilę.
La, la, la, la, la, la
la, la, la, la, la, la 2x
TEMATY KOMPEKSOWE pażdziernik : grupa II Danuta Deś
· W sadzie i ogrodzie
· Złota jesień wokół nas
· Dbam o swoje bezpieczeństwo
· Ważne wynalazki
· Sposoby na jesienną szarugę
Ogólne cele dydaktyczno- wychowawcze
· Utrwalanie znajomości kolorów
· Wyodrębnianie sylab w wyrazach
· Utrwalanie zasad bezpieczeństwa
· Utrwalanie figur geometrycznych
Piosenka:
1. Dorosły jestem całkiem
Bo kilka lat już mam
Buciki ciągle mylę,
Ale założę sam
Maluchy to są zuchy
Tu każdy o tym wie
I właśnie takiej wersji
Trzymajmy się!
Dorosły jestem całkiem
I do przedszkola gnam
Lecz trzymaj mnie za rękę
Bo wolę nie iść sam
Maluchy to są zuchy
Tu każdy o tym wie
I właśnie takiej wersji
Trzymajmy się!
Dorosły jestem całkiem
Urosłem, że ho – ho!
Znów kompot dziś wylałem
A już tak dobrze szło
Maluchy to są zuchy
Tu każdy o tym wie
I właśnie takiej wersji
Trzymajmy się!
Dorosły jestem całkiem
Zasypiam prawie sam
A pod podusią misia
Ukochanego mam
Maluchy to są zuchy
Tu każdy o tym wie
I właśnie takiej wersji
Trzymajmy się!
JESIEŃ I. Salach
Lecą liście z drzewa, zbierają je dzieci,
zaniosą dla pani liściasty bukiecik.
A kasztany i żołędzie pukają o ziemię,
lecą z drzewa wysokiego do koszyka twego.
Chodź na spacer – wyjdźże z domu mój mały kolego.
Jesień gości, ale ciepło. Nie zrobi nic złego.
Tematy kompleksowe październik : grupa III Sylwia Zięba, Magdalena Radziszewska
1. Złota jesień wokół nas.
2. Dbam o swoje bezpieczeństwo.
3. Ważne wynalazki.
4. Sposoby na jesienną szarugę.
PIOSENKA
„Bum, bum, bum”
(sł. i muz. Klaudia Kurjan)
Ref. Bum, bum, bum Zróbmy szum,
Bum, bum, bum Zróbmy szum
Rurkę kolorową mam,
Chętnie na niej gram/x2
1. Nasze rurki to lunety,
Przez nie patrzę na planety.
Teraz długie nosy chcemy,
Bo Pinokia udajemy.
2. Z rurką można pogotować,
Dobrze ciasto rozwałkować.
Wyczarować kij deszczowy
I przechylać w obie strony.
3. Rurka sztangą też być może
Gdy poćwiczyć chcesz na dworze.
Megafonu użyj śmiało,
Powiedz głośno „halo, halo”
Wiersz:
„Bezpieczna droga do przedszkola”
(Autor: Jagoda Frydrycka)
Idą drogą przedszkolaki,
Podskakują im plecaki.
Do ulicy się zbliżają,
A przez nią auta gnają.
By przez jezdnię przejść bezpiecznie,
Rączki w górę muszą dać koniecznie
I rozejrzeć się trzy razy,
By wypadek się nie zdarzył.
Tematy kompleksowe pażdziernik gr.IV Agnieszka Galas
CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
Piosenka
,,Idzie jesień”
sł. P. Tokajuk,
1.Idzie ciepła, piękna Jesień.
Różne dary w koszu niesie.
Chwyć parasol, kurtkę też
i kalosze z sobą weź.
Ref.
Wokół liście i kasztany.
Czy je wspólnie nazbieramy?
Deszczyk pada kap, kap, kap.
Po kałużach chlap, chlap, chlap.
2.
Żółta, złota i brązowa,
nieraz też pomarańczowa.
Jesień różne barwy ma.
Każdy z nas je dobrze zna.
Ref.
Wokół liście i kasztany.
Czy je wspólnie nazbieramy?
Deszczyk pada kap, kap, kap.
Po kałużach chlap, chlap, chlap.
3.
Lecz kaloszy nam nie szkoda.
Nie powstrzyma nas pogoda.
Niech zabawa jeszcze trwa.
Jesień wcale nie jest zła.
Wiersz
„Co robi jesień?”
Po polach rozległych, po łąkach i lesie,
z farbami i pędzlem, idzie do was jesień.
Gdzie spojrzy, tam prędko – pewnie o tym wiecie,
kolory w naturze poprawia po lecie.
Potem sypnie dla was dojrzałym żołędziem.
Ileż to ludzików z tych żołędzi będzie?
I jeszcze podsypie brązowym kasztanem,
z kasztanów najbardziej zwierzątka udane.
Ale jesień to także kurteczka, berecik,
zabawy w przedszkolu ku radości dzieci.
To dzień coraz krótszy i chłód nadchodzący,
to wasi dziadkowie w fotelach drzemiący.
TEMATY KOMPLEKSOWE pażdziernik: grupa V Anna Gurgu, Irena Sikora
Tematy kompleksowe:
1.Złota jesień wokół nas.
2.Co w sadzie dojrzewa?
3. Świat wynalazków.
4.Szaro, buro i ponuro.
5.Przedstawienie zacząć czas.
Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:
- poznanie charakterystycznych cech jesieni
- utrwalenie nazw owoców
- zapoznanie z urządzeniami ułatwiającymi ludziom życie
- zapoznanie z charakterystycznymi cechami późnej jesieni
- wzbogacanie słownictwa związanego z teatrem
Piosenka
„piosenka o jesieni”
sł. D. Kossakowska
muz. J. Woźniewski
1.Roztańczona jesień
po parku wędruje.
Kolorowe liście
wszędzie rozsypuje.
Ref. Sypnie liśćmi w górę,
na dróżki rozrzuci.
Pobiegnie do lasu
i do parku wróci.
2. Spłoszy czarne wrony,
zaprosi wiewiórki.
Rozda im orzechy
z leszczynowej górki.
Ref. Sypnie liśćmi …
3. Nocą mgły przyniesie,
przywita dzień rosą.
Babie lato przędzie,
zieleń zmienia w złoto.
Ref. Sypnie liśćmi ...
Wiersz
„Owoce w sadzie”
A. Olędzińska
Owoce rosną w sadzie,
owoców jest bez liku.
Dlaczego więc dzieciaki
nie mają nic w koszyku?
Jabłuszka są wysoko
i wcale nie spadają.
A dzieci chcą jeść jabłka
i smutne miny mają.
Skontaktuj się z nami
spciezkowice@ciezkowice.pl
tel. 14 6510040
ul. Tysiąclecia 12
33-190 Ciężkowice