Ostatni moduł projektu Mój kraj 3D zatytułowany Razem świętujemy Dzień Europy i 20. rocznicę eTwinning był pełen kreatywnych i angażujących działań, które zjednoczyły uczniów klas III a i IV a w międzynarodowej współpracy. Uczniowie nagrywali swoje marzenia w języku angielskim w ramach podcastu I have a dream, a European dream, a następnie ilustrowali je wzajemnie, tworząc rysunki i grafiki w Canvie, wykorzystując AI. W ramach maratonu piosenki nagrali wideo z przebojami własnego kraju, prezentując swoje talenty muzyczne i taneczne. Przygotowali również kartki z życzeniami w języku polskim i angielskim, zarówno tradycyjne jak i wirtualne. Klasa IV a stworzyła plakat, a klasa III a przestrzenny tort ozdobiony papierowymi kwiatami.
Podczas ostatniego spotkania online uczniowie podsumowali projekt, uczestnicząc w różnych aktywnościach, takich jak quiz przygotowany przez nauczycieli naszej szkoły, flash mob taneczny oraz wspólny śpiew i improwizacje ruchowe do utworu We are the World For Children. Po spotkaniu uczniowie sprawdzili swoją wiedzę w quizie Kahoot i wypełnili ankietę, a rodzice podzielili się swoimi opiniami na Padlecie.
Efekty końcowe projektu, wspólnie wykonane przez partnerów projektowych, obejmują wirtualne muzeum projektu, dziennik podróży, wiersz akrostych dotyczący ochrony przyrody, wideo międzynarodowej, świątecznej fuzji muzycznej, słownik tolerancji, interaktywne plakat Fantastyczny ogród i tablica Zwierzęta mojego kraju oraz wideo podcast o marzeniach dziecięcych.
Największe wyzwania projektu Mój kraj 3D obejmowały kilka kluczowych aspektów: komunikację międzykulturową, koordynację działań, wykorzystanie technologii, utrzymanie zaangażowania uczniów oraz ocenę i podsumowanie projektu. Pomimo tych wyzwań projekt zakończył się sukcesem, przynosząc wszystkim uczestnikom wiele korzyści edukacyjnych i społecznych.
Uczniowie mieli zapewniony dostęp do wartościowych źródeł informacji i nowoczesnych technologii, poznawali kulturę narodową oraz kulturę innych narodów, różnorodne zjawiska przyrodnicze, sztukę, a także zabawy i zwyczaje dzieci innych narodowości. Rozwijali umiejętności niezbędne do osiągnięcia kompetencji kluczowych w zakresie: porozumiewania się w języku ojczystym i w języku angielskim, w zakresie matematycznym i technicznym, informatycznym, umiejętności społecznych i obywatelskich, świadomości i ekspresji kulturalnej, umiejętności uczenia się oraz inicjatywy i przedsiębiorczości. Równocześnie rozwijali liczne sprawności, takie jak: krytyczne myślenie, planowanie, zarządzanie czasem, podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów, kreatywność, inicjatywność, współpraca i wspólna odpowiedzialność. Wielu uczniów wyraziło entuzjazm i zadowolenie z możliwości uczestniczenia w tak różnorodnych i kreatywnych działaniach. Uczniowie byli podekscytowani możliwością współpracy z rówieśnikami z innych krajów, co pozwoliło im na wymianę doświadczeń i poznanie nowych kultur. Wielu uczniów podkreślało, że projekt pomógł im rozwinąć umiejętności językowe, artystyczne i technologiczne, a także zwiększył ich pewność siebie i umiejętność pracy zespołowej. Rodzice również zauważyli pozytywne zmiany u swoich dzieci, podkreślając ich zaangażowanie i entuzjazm w realizacji zadań projektowych. Nauczyciele byli dumni z osiągnięć uczniów i zadowoleni z efektów końcowych projektu. Udział w projekcie Mój kraj 3D okazał się inspirującym i wartościowym doświadczeniem, które pozostawiło trwałe wspomnienia i umiejętności.
Serdeczne podziękowania kierujemy do rodziców, którzy wspierali swoje dzieci w realizacji projektu. Wasze zaangażowanie, wsparcie i pozytywne opinie były nieocenione i przyczyniły się do sukcesu całego przedsięwzięcia.
Joanna Roczniak, Diana Piotrowska
Skontaktuj się z nami
spciezkowice@ciezkowice.pl
tel. 14 6510040
ul. Tysiąclecia 12
33-190 Ciężkowice