Zespół Szkolno - Przedszkolny w Ciężkowicach

W klasie II a Akceptujemy Siebie

Nie jest najważniejsze, byś był lepszy od innych.

Najważniejsze jest, byś był lepszy od samego siebie z dnia wczorajszego.

Mahatma Gandhi

 

W II półroczu uczniowie klasy II a, biorąc aktywny udział w realizacji ogólnopolskiego projektu Jestem AS – Akceptuję Siebie, wykonali następujące zadania:

- SUKCESY ASA OD NAMŁODSZYCH LAT – z pomocą najbliższych odkrywali swoje sukcesy odniesione od urodzenia, które odnotowali na własnoręcznie wykonanych harmonijkach z papieru,

- OSWAJANIE STRACHU – uczyli się akceptować strach i inne emocje,
a także swoje słabości i ograniczenia, aby móc przejmować nad nimi kontrolę i łatwiej funkcjonować w życiu i w szkole; źródło strachu przedstawili za pomocą plasteliny, a następnie symbolicznie go zniszczyli,

- OKO W OKO Z ASEM – mogli poczuć się docenieni, widząc odbicie swojej twarzy w specjalnie przygotowanym lustrze, a także uczyli się dostrzegać mocne strony w każdym z rówieśników,

- JESTEŚ FAJNY AS, CZYLI… – wzbogacali słownictwo o synonimy słowa „fajna/ fajny”, którymi można opisywać siebie i innych,

- JESTEM WYJĄTKOWY/WA – poszukiwali swojej mocnej strony, cechy, talentu, za które siebie lubią i które sprawiają, że są unikalni,

- CO MOGĘ ZROBIĆ DLA SIEBIE – z wykorzystaniem udostępnionej prezentacji zastanawiali się, na co mają realny wpływ, a czego nie mogą kontrolować w odniesieniu do swojej osoby,

- NASZE TALENTY – na przygotowanych kartach pracy indywidualnie podsumowali swoje mocne i słabsze strony, a w grupach opracowali listę talentów klasy jako zespołu i możliwości ich wykorzystywania,

- Karty z afirmacjami – stworzyli swoje talie kart z autorskimi rysunkami
i pozytywnymi stwierdzeniami na swój temat, które mają wzmocnić i utrwalić dobry obraz własnej osoby i możliwe do zrealizowania cele.

Systematyczne działania przynoszą widoczne efekty, uczniowie potrafią dostrzegać swoje mocne strony, stają się coraz pewniejsi oraz świadomi obszarów, nad którymi powinni jeszcze pracować. Potrafią także dostrzegać mocne strony innych, a także coraz bardziej otwarcie rozmawiać na temat tego, co czują i myślą. Jest to nie bez znaczenia dla budowania zintegrowanej grupy. Z pewnością nie zabraknie podobnych aktywności
w klasie trzeciej.

Joanna Roczniak

FOTO

03 czerwca 2024
Źródło grafiki: http://fatamorgana26.blogspot.com/

Skontaktuj się z nami

spciezkowice@ciezkowice.pl

tel. 14 6510040 

ul. Tysiąclecia 12

33-190 Ciężkowice

@ SP Ciężkowice Edytor WebWave CMS