Zespół Szkolno - Przedszkolny w Ciężkowicach

Wrocław – miasto krasnali

W dniach 11 – 13 maja 2022 r. odbyła się trzydniowa wycieczka do Wrocławia. Wzięli w niej udział uczniowie z najstarszych klas - VIII abc, VII ab i VI.

Pierwszy dzień wycieczki rozpoczęliśmy od rejsu po Odrze. Było bardzo ciepło i słonecznie, więc orzeźwiający chłód wody i piękne widoki sprawiały nam dużą przyjemność. Następnie dotarliśmy do Zoo z Afrykarium. Byliśmy w odnowionej ptaszarni, widzieliśmy żyrafy, nosorożce i wiele innych egzotycznych gatunków zwierząt. Największe wrażenie na wszystkich zrobiło jednak Afrykarium. Można było tam zobaczyć przepływające tuż za szybą rekiny, płaszczki, podziwiać rafy koralowe i poczuć się prawie jak w głębinach oceanu.

Kolejnym punktem dnia był Ogród Japoński. Przepięknie kwitnące i pachnące drzewa w połączeniu z wodą oraz mostkami tworzyły idealną scenerię do pamiątkowych fotografii. Po drodze widzieliśmy też Halę Stulecia. Niestety, niespodziewana awaria uniemożliwiła nam obejrzenie grającej fontanny. Pod wieczór zmęczeni i głodni dotarliśmy do hotelu, gdzie po sprawnym zakwaterowaniu się mogliśmy zjeść pyszną obiadokolację. Drugi dzień wycieczki przeznaczony był na zwiedzanie miasta. Zaczęliśmy od zachwytów na widok monumentalnego dzieła wykonanego przez zespół malarzy pod kierunkiem Jana Styki i Wojciecha Kossaka – Panoramy Racławickiej.

Potem w drodze do Muzeum Narodowego zatrzymaliśmy się na chwilę w Parku Słowackiego przy Aniele Śmierci - Pomniku Ofiar Katynia. W Muzeum Narodowym mogliśmy oglądać obrazy, które wielu z nas widywało dotąd jedynie na kartach podręczników, m.in. dzieła J. Matejki i S. Wyspiańskiego.

Kolejnym punktem dnia było zwiedzanie Starego Miasta. Najpierw byliśmy na placu Katedralnym położonym na Ostrowie Tumskim. Potem przeszliśmy na rynek, gdzie podziwialiśmy przepiękny ratusz, zachwycaliśmy się wyjątkowym urokiem wrocławskich kamienic, wśród których dwie zyskały osobliwe nazwy - Jaś i Małgosia. Prosto z rynku weszliśmy do Muzeum Pana Tadeusza. Jest to najnowsza i najnowocześniejsza część Ossolineum, która prezentuje zbiory Zakładu na bogatym tle historycznym i literackim. Mieści się w jedynej z piękniejszych kamienic Wrocławia - Pod Złotym Słońcem. Zdecydowanie wyjątkowym eksponatem tego muzeum jest rękopis najważniejszego polskiego dzieła - Pana Tadeusza Adama Mickiewicza. Następnie udaliśmy się do Hydropolis - unikatowego centrum wiedzy o wodzie, łączącego walory edukacyjne z nowoczesną formą wystawienniczą. Ostatnią atrakcją tego dnia był przejazd kolejką linową Uniwersytetu Wrocławskiego, zwaną Polinką. Jest to pomysł i projekt tamtejszych studentów, znacznie skracający drogę, jaką muszą oni codziennie pokonywać między uczelnianymi budynkami. Do hotelu dotarliśmy tuż przed zachodem słońca.

Trzeciego dnia zaraz po śniadaniu spakowaliśmy bagaże i opuściliśmy hotel, aby udać się do Muzeum Piastów Śląskich w Brzegu. Zamek ten nazywany jest Wawelem Dolnego Śląska, gdyż jego dziedziniec do złudzenia przypomina ten, który znamy z zamku w Krakowie. Potem pojechaliśmy do Mosznej, gdzie znajduje się niezwykły obiekt nazywany polskim Disneylandem. Po obejrzeniu przeznaczonych do zwiedzania wnętrz zamku odpoczęliśmy w cieniu parkowych drzew i przy dźwiękach fontanny. Stamtąd udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Do Ciężkowic dotarliśmy planowo – jeszcze przed godziną 22.00.

Program wycieczki był bardzo napięty, ale daliśmy radę…